Villkor

Allmänt

DrAlette AB 556924-2919 säljer produkter med leverans inom Europa. Beställningar tas enbart emot via www.dinsistaviktresa.se. 

Efter beställning skickar vi ett mejl till dig med orderbekräftelse. Ett avtal ingås först när vi skickat orderbekräftelsen. 

Vi reserverar oss för slutförsäljning, förseningar, tekniska problem, felaktig artikelinformation med mera. 

Priset anges i svenska kronor inklusive moms enligt Skatteverkets momstabell. Priset som var aktuellt vid ditt beställningstillfälle är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt. 

Du betalar med kort genom Stripe med 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort.

Vi förbehåller oss rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger. 

Frakt & leverans

Vi bjuder på frakten från oss till dig. Du står för spårbar returfrakt såvida det inte rör sig om ett reklamationsärende. 

Mindre försändelser skickas som brev. Om försändelsen är för stor för brevlådan skickas den till ombud med avisering. 

Leverans sker enligt de uppgifter du angett vid beställningstillfället. Om det visar sig att de angivna uppgifterna inte är korrekta, är det utom vårt ansvar.

I regel skickas paketet inom en vardag. Postnord eller DHLs leveranstider kan variera, men oftast har du din vara inom 2-3 vardagar. Under perioder med många beställningar kan leveranstiden vara någon dag extra. 

Force Majeure

Vi ansvarar inte för skador som orsakats av ett hinder utanför vår kontroll, som vi inte rimligen kunnat förutse vid beställningstidpunkten och som vi inte rimligen kunnat undvika eller övervinna. Till exempel krig, naturkatastrofer, strejker, bränder, trafikavbrott eller andra orsaker med liknande verkan. 

Vi ansvarar inte heller för skador om vår leverantör, speditör eller underleverantör råkar ut för den ovan nämnda Force Majeure-situationen.

Förseningar

Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt, men ibland kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. 

Vid oförutsedda händelser som ligger utanför vår kontroll, Force Majeure, (såsom krig, naturkatastrof, strejk eller brand) ansvarar vi inte för förseningarna. Det gäller även om någon underleverantör/speditör drabbas av Force Majeure.

Vi reserverar oss rätt att avboka din beställning om särskilda skäl föreligger.

Ej uthämtade paket

Om du låter bli att hämta ut ditt paket och det returneras oss debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 249 kr.

Reklamation

Vid uthämtning av paket ska du kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är oskadd. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel.

Reklamation sker via mejl eller post till Alette Brorstad, Vibyvägen 2E, 74047 Harbo. Bifoga bilder samt utförlig beskrivning av felet. Du har möjlighet att välja mellan en omleverans eller ett återköp. För att vi ska kunna genomföra en omleverans krävs det att aktuell produkt finns tillgänglig.

Vid godkänd reklamation bekostar vi kostnaden för returfrakt. Reklamation ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom tre år. 

Ångerrätt och retur

Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt. Perioden startar när du mottagit produkten. Meddela oss via mejl innan ångerrätten gått ut om du vill använda din ångerrätt. 

Lägg produkten i dess originalförpackning. Det är viktigt att du förpackar produkten väl så att vi återfår varan i gott skick. Returnerar du en felfri produkt återbetalas hela beloppet. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper, gör vi avdrag på återbetalningen motsvarande produktens värdeminskning. 

Bifoga en kopia på orderbekräftelsen eller liknande där ordernummer och kunduppgifter framgår. 

Du betalar själv för spårbar returfrakt. Returnera genom att betala hos det fraktbolag du väljer. Har du frankerat för lite och vi drabbas av extrakostnader på grund av detta, minskar vi din återbetalning med de faktiska kostnaderna.

Adressera returen till Alette Brorstad, Vibyvägen 2E, 74047 Harbo. 

Spara alltid kvitto och spårbart sändningsnummer som styrker returen tills returen är mottagen av oss.

Ångerrätt och retur, övriga

Företag och offentlig verksamhet omfattas inte av ånger- och returrätt. 

Återbetalning

Återbetalning sker utan dröjsmål (2-3 bankdagar) från att vi fått produkten i retur. Därefter justeras beloppet om varan inte är i säljbart skick.  

Tvist, privatperson

Kundservice hjälper dig med eventuell tvist. Om tvisten kvarstår tillämpas alternativ tvistlösning. Om du som konsument har ett krav som vi avslår, låter du Allmänna Reklamationsnämnden, ARN pröva ditt ärende. Vi förbinder oss då att följa ARN's utslag.

Tvist, företag

Tvister angående tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor avgörs i allmän domstol enligt svensk lag.

Personuppgifter

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg. Se även information om GDPR. Om du beställt åt en annan mottagare kan vi komma att lämna ut företagets namn och/eller beställarens förnamn och efternamn för att mottagaren ska känna sig trygg i att hämta ut beställningen. 


GDPR

GDPR, eller dataskyddsförordningen, är en lag som gäller i hela EU från den 25 maj 2018. Den syftar till att vi alla ska få större kontroll över hur uppgifter om oss hanteras och öka säkerheten för hur våra personuppgifter behandlas. Personuppgifter är alla uppgifter som direkt eller indirekt kan kopplas till en enskild person. Den här informationen syftar till att förklara hur DrAlette AB hanterar dina personuppgifter. Om du har några frågor kring vår personuppgiftsbehandling kan du vända dig till Alette Brorstad. Hon är personuppgiftsansvarig på DrAlette AB och ansvarig för de personuppgifter som behandlas i samband med kontakterna mellan dig och oss. 

DrAlette AB använder de uppgifter du lämnar till oss för att vi ska kunna ge dig en god service och upprätthålla god kundsäkerhet. Vi spar bara de uppgifter vi behöver om dig för hantering av försäljning och bokföring. Vi säljer inte dina uppgifter vidare till tredje part. 

Vi raderar dina personuppgifter i enlighet med reglerna i gällande lagstiftning. Du som önskar dina personuppgifterna raderade  enligt regelverket om GDPR-gallring tar kontakt när som helst. 

Du har rätt att få information om den personuppgiftsbehandling som sker. Du har även rätt att få dina personuppgifter rättade eller få vissa uppgifter raderade, att kräva att behandlingen av uppgifter i vissa fall begränsas. 

Du har rätt att lämna klagomål till Datainspektionen rörande vår behandling av dina personuppgifter. 

Överföring av uppgifter till tredje land är inte aktuellt för DrAlette AB då vi har vår verksamhet inom EU/EES. 

Klicka här för att mejla oss. Retur av vara skickas till lagret: Alette Brorstad, Vibyvägen 2E, 74047 Harbo.